... D8 FACTORY: Jak zwiększyć ilość udostępnień na portalach społecznościowych? 4 sekretne narzędzia

Jak zwiększyć ilość udostępnień na portalach społecznościowych? 4 sekretne narzędzia

01:36

Na portalach społecznościowych nie szukasz sposobności do budowania relacji społecznych. Nazwa social obowiązuje z urzędu, dla zasady oraz z braku bardziej trafnego zamiennika. Panują dwie podstawowe tendencje: egocentryzm (kult jednostki; celebrowanie własnego "ja") oraz promocja szeroko pojęta (firmy, marki, producenci, autorzy).


Skupmy się na promocji i zwiększeniu jej skuteczności. Krótko mówiąc, dziś porozmawiamy o sharowaniu.
Jeśli prowadzisz jakąkolwiek działalność, zarejestrowaną czy nie, grzechem i głupotą byłoby nie wykorzystać potencjału SM. Prawda jest taka, że jeśli nie ma Cię w Internecie, na platformach społecznościowych, to zwyczajnie nie istniejesz. Oklepana formułka, ale niezmiennie aktualna.
Niemniej jednak część z nas traktuje korzystanie z social media jako wyższą konieczność. Strategia polega na kierowaniu się intuicją, a skutki działania są wypadkową prób i błędów - czasem się uda, a czasem niekoniecznie.
To, o czym musisz pamiętać, to fakt, że najlepsze efekty przyniesie tworzenie mocnego, wartościowego i pomocnego contentu. To powinno stanowić punkt wyjścia każdej promocji.

→ Przykłady angażujących postów znajdziesz na blogu Artura Jabłońskiego 

Dodatkowo są pewne narzędzia, które mogą pomóc i ułatwić promowanie się na "społecznościówkach", a tym samym zwiększyć ilość upragnionych udostępnień.



Jak generator tworzenia chwytliwych tytułów ma pomóc w skutecznej promocji na portalach social media? W zasadzie w bardzo prosty sposób.
Czasami jest tak, że napiszesz świetny artykuł i brakuje Ci tytułu, który "żre". Innym razem brakuje Ci pomysłu na post, a dobry nagłówek może stanowić niezły punkt wyjścia. Krótko mówiąc, Portent's Content Idea Generator może pomóc Ci upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
Nie od dziś wiadomo, że Twoi czytelnicy chętniej sięgają po artykuły, opatrzone atrakcyjnym nagłówkiem. Zasada ta obowiązuje przy pisaniu postów na bloga, powinna również obowiązywać przy tworzeniu leadów, na przykład na Facebooku (sama usiłuję to wdrożyć i teorię przekuć w praktykę).
Jak działa Portent's? Odpalasz stronę, wpisujesz hasło i dostajesz wynik. Kilka prób to kilka różnych propozycji.
Poniżej przykład dla hasła "social media".


Oferuje pakiet darmowych narzędzi do - tu cytat - wzniesienia Twojej strony, historii i bloga na wyższy poziom. 
     Shareaholic działa na 4 płaszczyznach:
ü  zdobywanie publiczności → dotarcie do dużej grupy odbiorców za pośrednictwem promowanych treści i reklam natywnych
ü zaangażowanie → zwiększenie ilości czasu spędzanego na stronie, odsłon, powracających użytkowników i udostępnień
ü  analizowanie → lepsze zrozumienie potrzeb Twoich czytelników, w tym informacje o rodzaju poszukiwanych i najpopularniejszych treści
ü  monetyzowanie → zwiększenie zysków z Twojej strony poprzez afiliację, reklamy oraz inne dostępne metody

Założenie konta i korzystanie z planu podstawowego jest bezpłatne.
Po zarejestrowaniu się, zalogowaniu i kliknięciu w zakładkę 'For Your Website', przejdziesz do strony z buttonem 'Get started for free'.

Następnie zostaniesz przeniesiona na stronę z miejscem na wpisanie podstawowych informacji o Twojej witrynie.

Finalnie znajdziesz się na stronie z listą dostępnych aplikacji.


Jak widzisz, Shareaholic oferuje szeroki zakres możliwości, a rozpracowanie ich wszystkich może zająć trochę czasu. Nie wszystkie są dostępne dla platformy Blogspot (przynajmniej tak zakładam), ponieważ nie mogę ich w żaden sposób zaimplementować na stronie ani edytować.
Tym, co zwróciło moją uwagę, jest opcja Total Share Counter (zainstalowanie niezależnego licznika udostępnień pozwala zobrazować ilość faktycznego sharowania wszystkich postów, które masz na stronie; to z kolei pozwala wysunąć wnioski, co najbardziej interesuje Twoich czytelników) oraz Shareable Images (wtyczka, dzięki której wszelkie zdjęcia z Twojej strony mogą trafić bezpośrednio na Pinterest → dobre rozwiązanie, biorąc pod uwagę fakt, że Pinterest kieruje więcej ruchu na stronę niż Twitter, LinkedIn i Reddit razem wzięte).
Dlaczego korzystać z Shareaholic a nie innych platform czy wtyczek? Cóż, to akurat kwestia wyboru. Jeśli masz czas i chęci poznać coś nowego, jak również budować ruch na stronie dzięki narzędziu o dość imponujących statystykach to myślę, że warto spróbować.


Sądzę, że myśl przewodnia tego narzędzia najtrafniej charakteryzuje jego zastosowanie: "Znajdź i prześwietl swoich obserwatorów. Najprostszy sposób identyfikowania, organizowania i zarządzania Twoimi obserwatorami na Twitterze oraz Instagramie". Krótko mówiąc, jeśli lubisz i czynnie korzystasz z tych konkretnych sociali to SocialRank jest dla Ciebie. A jeśli nadal się wahasz to może warto zaryzykować? Jedno to odnotowywać wzrost ilości obserwatorów, a drugie to wiedzieć, kim oni są.

Podążanie za modą bywa ryzykowne, ale nie musi być złe. Weź pod uwagę, że nawet najbardziej płodnemu autorowi może się zdarzyć spadek formy. W takich chwilach nie wahaj się poratować narzędziem Google Trends.
GT  o każdej porze dnia i nocy wyświetli Ci listę najpopularniejszych w danej chwili tematów. A jak coś jest popularne to ma niezły wskaźnik udostępnień. Nie mówię, że musisz napisać o tym na blogu, ale czasami warto zwrócić na siebie uwagę, choćby na Twitterze czy Facebooku.

Jak to wszystko pogodzić
Wielość i różnorodność narzędzi dla autorów może przyprawić o ból głowy. Ich opanowanie nie jest proste, ale i nie powinno być celem samym w sobie. Nie mówię, że masz korzystać ze wszystkich możliwości jednocześnie; chodzi raczej o dostosowanie ich do własnych potrzeb.

Zainspirowane tekstem Neila Patela.
P.S. A jeśli lubisz wiedzieć więcej i interesują Cię inne narzędzia do tworzenia ciekawego chętnie udostępnianego contentu to sprawdź mój artykuł o tym, skąd czerpać pomysły na posty.

You Might Also Like

0 komentarze