... D8 FACTORY: Dystrybucja treści. Earned media, owned media, paid media.

Dystrybucja treści. Earned media, owned media, paid media.

11:44

Dystrybucja i promocja contentu to problem, z którym zmaga się wiele z nas. Stworzenie dobrej treści to tylko część sukcesu. W dobie dynamicznego rozwoju blogosfery i konkurencji, która zdaje się nigdy nie spać, umiejętna i przemyślana promocja treści czy produktu to podstawa. Trzeba umieć się pokazać, najchętniej z jak najlepszej strony. Są pewne możliwości i sposoby, które prezentuję poniżej.

gdzie i jak promować swoje treści

Przede wszystkim dobrze byłoby wiedzieć, na czym stoisz. Masz trzy sektory, w których zapewne funkcjonujesz, choć rzadko nadajesz im nazwę. Mam nadzieję, że poniższa infografika zręcznie wprowadza w temat.
digital marketing trifecta

Earned Media
To nic innego jak reakcja/feedback Twoich czytelników. Jeśli podoba im się to, co tworzysz, puszczą to dalej w eter, udostępnią, rozpropagują – z wdzięczności, za darmo. Krótko mówiąc: budujesz szczere i skuteczne zaangażowanie. Zasługujesz (ang. to earn – zarobić, zapracować) na rozpowszechnienie swoich działań, bo publikujesz wartościowy content i/lub uskuteczniasz nieszablonowe formy promocji. Są pewne narzędzia, które mogą dodatkowo zwiększyć zaangażowanie:

HARO (Help a Reporter) – całkiem przydatne, zwłaszcza, jeśli tworzysz w języku angielskim. Rejestrujesz się jako źródło, sprawdzasz skrzynkę mailową trzy razy dziennie i odpowiadasz na taski, w których czujesz się jak ryba w wodzie. Jeśli Twoja wiedza okaże się pomocna, reporterzy nawiążą z Tobą kontakt i podejmiecie współpracę. Tyle z teorii, w praktyce należy to po prostu sprawdzić. Ja również zamierzam zaryzykować.

HARO

List.ly – tworzysz listę z zainteresowaniami, którą każdy może edytować, polubić i udostępnić. Przykładowo: mnie interesuje lista ‘Non-English Content Marketing Blogs’. Mogę ją edytować i dodać własny adres, a angażując się w budowanie i ocenianie innych list również mam szansę się pokazać. Istnieje prawdopodobieństwo, że ktoś zupełnie postronny także doceni Twoją działalność, wpisując Cię w ten sposób w koncepcję earned media.


Contently.com – autorzy wszelkiej maści tworzą tam swoje portfolio, które mogą zobaczyć i udostępnić wszyscy – czytelnicy, użytkownicy social media, potencjalni pracodawcy… Tworzysz content, który może się komuś przydać i podajesz go w przystępnej, profesjonalnej formie.


Storify – szukasz, archiwizujesz i udostępniasz content własny oraz marek, influencerów i firm, które Cię interesują.


Owned Media
Wszystkie platformy dystrybucji contentu, na których sprawujesz jedyną i niepodzielną rolę administratora. Twój blog, Twoja strona, Twoje profile na portalach SM… Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Snapchat, Zszywka.pl, Medium.com, LinkedIn, Badoo, MySpace, Google+ to oczywistości, które każdy zna. Niektórzy twierdzą, że do owned media można zaliczyć również stopkę w mailu z adresem bloga lub linkiem do ostatniego postu (narzędzie: WiseStamp) lub pełen ciekawych linków newsletter (narzędzie: Goodbits).

Paid Media
Płatne reklamy na FB i Google, posty sponsorowane, Tweety sponsorowane, reklama na LinkedIn… Wszystko, za co płacisz, to tzw. paid media. Nie korzystałam, ale chodzą słuchy, że to skuteczny sposób promocji contentu.

Tym, co może dać satysfakcjonujący efekt jest umiejętne połączenie tych trzech obszarów. Tak naprawdę to jest moment, w którym wchodzisz w rolę Media Plannera – określasz, gdzie emitować reklamę, a potem badasz jej skuteczność i optymalizujesz działania. Work, learn, achieve!
Grudzień to czas dawania prezentów - podaruj mi proszę komentarz i udostępnienie!

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Trochę to obco wszystko brzmi... Jestem raczej początkująca, mimo iż już piszę około rok,jednak nie znam sie na tyxh wszystkich zasadach proponowania bloga...
    alicjadobry.pl

    OdpowiedzUsuń