... D8 FACTORY: Skąd czerpać pomysły na posty - narzędzia i inspiracje

Skąd czerpać pomysły na posty - narzędzia i inspiracje

12:41

Planowanie postów znacznie usprawniłoby Twoją pracę i pomogło zaoszczędzić czas. Nie da się opublikować czegoś, co nie zostało napisane. Nie zostało napisane, bo brak Ci pomysłu. Potrzebujesz inspiracji, najlepiej takich, które wygenerują ruch na stronie. Bardzo proszę.

narzędzia content managera

Nie wiem, o czym piszesz. To nie ma znaczenia. Moje rady są uniwersalne. Jednocześnie postaram się dać przykłady, które nie zaśmiecą Twojego bloga „zapchajdziurami”. A jeśli już musisz tworzyć „zapchajdziury” to spraw, żeby nawet one dobrze konwertowały.

Skąd brać pomysły na posty
Potrzebujesz narzędzi i odrobiny sprytu, nie ma w tym większej filozofii. Poniżej przedstawiam niepełną listę możliwości. Ten rynek stale ewoluuje, więc bycie na bieżąco to praca na pełen etat. Niemniej wierzę, że to co przeczytasz, wystarczająco zaspokoi Twoje potrzeby. Będę aktualizować ten wątek na moim fanpagu, zapraszam do śledzenia.

1. Narzędzia content managera
Piszesz posty, zarządzasz treścią, optymalizujesz – jesteś content managerem. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby korzystać z dobrodziejstw całej palety narzędzi.
* Buzzsumo – tutaj sprawdzisz, o czym się mówi na portalach społecznościowych. Możesz wpisać adres witryny lub konkretne słowa kluczowe. Średnio radzi sobie z polskimi stronami, ale bycie kosmopolitą popłaca. Nie ograniczaj się.
* Socialcrawlytics – wpisz adres witryny, a narzędzie wyświetli Ci najczęściej udostępniane posty. W ten sposób widzisz, co cieszy się największym powodzeniem u konkurencji i czym warto się zainspirować. Czarno na białym, potrzeby Twojej grupy docelowej.
Hubspot’s Blog Topic Generator – w trzech pustych okienkach wpisujesz słowa kluczowe, również po polsku, a generator wyświetla listę proponowanych tytułów, które mogą być punktem wyjścia do napisania ciekawego postu.
* Google Analitycs – poznaj zainteresowania i potrzeby Twoich czytelników. Dzięki analizie treści jesteś w stanie sprawdzić, na ile czasu i nad czym najdłużej zatrzymują się obserwatorzy Twojej witryny.

2. Pytania do czytelników
Zadaj im pytania, ściśle związane z tematyką Twojego bloga, a ich odpowiedzi potraktuj jako szkielet nowego postu. Dzięki temu pokażesz, że liczysz się z ich zdaniem i że nie są Ci obojętni. Naturalną wartością dodaną będzie nowy post. Możesz stworzyć cykl w stylu „Waszym zdaniem…” i cieszyć się relacją ze swoimi odbiorcami.

3. Pytania do czytelników, część II
Odwróć sytuację: zadaj pytania odnośnie najbardziej nurtujących kwestii, wybierz najciekawsze i udziel odpowiedzi. Możesz w tym celu stworzyć osobnego maila, stały post na FB (np. konkretnego dnia) lub na bieżąco obserwować komentarze. Tutaj również możesz pokusić się o stworzenie cyklu.

4. Podsumowanie bloga
Raz na jakiś czas (u mnie to będą 3 miesiące) opublikuj podsumowanie najciekawszych treści na blogu. Odświeżanie starszych postów daje im nowe życie, szanse na podniesienie statystyk, zainteresowanie nowych czytelników, a Tobie dodatkowy cykl postów, dzięki którym nie wypadniesz z obiegu.

5. Fora tematyczne Twojej niszy
Zupełnie nie rozumiem, dlaczego niektórzy uważają, że fora odchodzą w niebyt. Błąd, bardzo duży błąd. Wbrew pozorom fora tematyczne są jednym z najbardziej wiarygodnych źródeł informacji w modelu B2C i C2C. Pod tym względem są bardziej wiarygodne od Facebooka. Obserwuj, co sprawia najwięcej problemów ludziom z Twojej niszy, odpowiedzi na jakie pytania szukają i postaraj się im pomóc.

6. Komentowanie bieżących wydarzeń
Pamiętaj, że bloger kreuje opinie, nie podąża za ogółem i nie podaje informacji. Bloger to nie dziennikarz, a jego blog to nie serwis informacyjny. Możesz komentować rzeczywistość, ale unikaj schematów. Tworzenie oczywistych treści wypełni braki w postach na stronie, ale nie zatrzyma na dłużej czytelników. Szanuj swoich obserwatorów i własną pracę. Nie trać ich i swojego czasu na coś oczywistego.

7. Obserwowanie influencerów
Możesz to robić za pomocą narzędzi content managera, albo zwykłego śledzenia ich poczynań. Łatwo zauważyć, które ich treści cieszą się największym zainteresowaniem. Zainspiruj się tym i daj swoim czytelnikom to, czego szukają. Wzorem poczytnych blogerów, ale na własny unikalny sposób.

8. Quora.com
Na koniec perełka, dla osób posługujących się językiem angielskim. Quora to strona, na której znajdziesz „najlepsze odpowiedzi na każde pytanie”. Logujesz się i zaznaczasz tematy, które chcesz obserwować. U mnie to, m.in.: psychology, marketing, blogs, psychology of everyday life, blogging, blogger, personal goals, web design, bloggers, success, guest blogging, inspiration, life coaching, life lessons, self motivation, coaching oraz success factors. Z biegiem czasu zapewne część tej listy zostanie dokładnie zweryfikowana. Po zaznaczeniu grup tematów możesz wpisać konkretny topic. Następnie klikasz continue i tworzy się Twój indywidualny feed. Obserwuj i wyciągaj wnioski.

Osobiście proponuję połączyć różne możliwości dla uzyskania najlepszego efektu. Eksperymentuj, próbuj, optymalizuj – sukces to kwestia czasu.
Udostępnij ten post i pomóż autorom, którym przyda się odrobina inspiracji. Dzielmy się tym, co dobre!

You Might Also Like

0 komentarze