... D8 FACTORY: Persona autora - jak zostać sławnym blogerem i zyskać miłość milionów

Persona autora - jak zostać sławnym blogerem i zyskać miłość milionów

13:24

Postanowiłaś zostać blogerką. Znasz plusy i minusy. Marzą Ci się rzesze fanów, kreatywne kampanie i wysokie zarobki. Teoretycznie wiesz, o czym chcesz pisać. Teraz tylko musisz przekopać Wujka Google i znaleźć złoty środek na sukces. No bo chyba ktoś o tym napisał, prawda?

tworzenie persony autora, zdobywanie popularności

Ja napisałam, przeczytasz poniżej. Jestem ekspertem w swojej własnej dziedzinie, wierzę w to i będę się tego trzymać. Mam pewną wiedzę, cały czas nad sobą pracuję, odnoszę pierwsze małe sukcesy. Łatka „nie znam się to się wypowiem” jest urocza, ale do mnie nie pasuje. Mój blog jest młody, ale ma potencjał, a ten potencjał wyniesie go na szczyt. Jeśli chcesz dzielić mój sukces (śmiało, starczy miejsca dla każdego), to usiądź wygodnie i oddaj się lekturze.

Zostań ekspertem
Nie wierzysz reklamom, ale koleżance owszem. Podobnych Tobie dusz jest wiele. Ludzie szukają informacji, jasno określonego nieszablonowego podejścia, zrozumiałych wyjaśnień, prostych komunikatów, złotych środków. Potrzebujemy wiarygodnych autorytetów, które odciążą nas w procesach decyzyjnych. Jeśli będziesz stanowczo manifestować swoje stanowisko, prędzej czy później, przyciągniesz odbiorców. Zostań czyjąś wirtualną koleżanką od zadań specjalnych.
Nawet jeśli nie jesteś mistrzem w swojej dziedzinie, dziel się do tej pory zdobytą wiedzą. Warunkiem jest rozwój osobisty, który pomoże podnosić wartość merytoryczną publikowanego contentu. Nie wciskaj ludziom kitów, które mogą im zrobić krzywdę.

Zagospodaruj niszę
Po modzie na blogerki fashion przyszedł czas na lifestyle. Blogi lifestylowe wyrosły jak grzyby po deszczu. Wszystkim się wzięło na manifestowanie poglądów na temat codzienności. Część z tych osób z uporem maniaka relacjonuje przebieg własnego życia. Zbyt często te treści niczego nie wnoszą. Może to tylko moje zdanie, ale czy naprawdę kogokolwiek obchodzi, jakie są Twoje ulubione zupy i jakich pięćdziesięciu faktów o Tobie nie wiem? Podejrzewam, że nie wiem znacznie więcej. Co innego, jeśli mieszkasz w Sydney i piszesz o swojej codzienności w tym mieście. Zawsze chciałam polecieć do Sydney. Masz jak w banku, że zyskasz wierną czytelniczkę. Rozumiesz, o co mi chodzi? Możesz poruszać się w obrębie popularnej kategorii (tu: lifestyle), ale twórz treści zgoła odmienne od reszty.

Odejdź od schematów, schematy są nudne
Bezpieczne, ale nudne. Tomek Tomczyk w książce „Blog. Pisz. Kreuj. Zarabiaj” pisze o tym, że nie wymyślisz koła na nowo, ale możesz na nowo opowiedzieć jego historię. Pamiętasz sprawę z tęczą na Placu Zbawiciela? Obserwujesz kwestię uchodźców? A co powiesz na to, że PiS został partią rządzącą w Polsce? Jeśli nic nie powiesz, chwała Ci za to. Ale jeśli już musisz się wypowiedzieć zadbaj o to, żeby nie powielać cudzych poglądów. Bloger kreuje opinie. Bloger nie informuje, bo od tego są dziennikarze i portale newsowe.

Określ personę autora
Mówiąc wprost: określ, kim jesteś. Wydaje Ci się, że już wiesz. Znasz swój ulubiony kolor, smak, rodzaj muzyki. Wiesz, co Cię denerwuje, co bawi, a co napawa lękiem. Potrafisz określić swoje zainteresowania i masz na ich temat wiedzę level master. Mogłabyś stworzyć szablon odpowiedzi do Złotych Myśli. Piszesz, tworzysz, kreujesz, a Czytelnicy nic. WTF? Kiedy mówię „określ, kim jesteś” mam na myśli proces, w którym zastanowisz się, w jaki sposób przekazać swoje treści, żeby były zgodne z tym, co czujesz, ale jednocześnie nie wiały nudą. Jeśli nie jesteś przebojowa, ale tak chciałabyś prowadzić bloga, to ok, pod warunkiem, że będziesz w stanie wytrwać w tej roli i nie stracisz wiarygodności. Znajdź swój unikalny styl, który wyróżni Cię z tłumu.


Znaj swoją wartość
Nie daj sobie wmówić, że Twoja twórczość nie ma sensu. Niech nikt Ci nie mówi, że nie masz racji (chyba, że ma na to niezbite dowody, a Ty byłaś na tyle głupia, żeby napisać bzdury, których nie umiesz uargumentować). Ceń swoją pracę i utrzymuj, że tego, co robisz, nikt nie zrobi lepiej od Ciebie. Jeśli będziesz szanować swój wysiłek i manifestować jego wartość, inni również w to uwierzą. Piszesz prawdopodobnie najlepszego bloga o ekologii? Świetnie! Mów o tym głośno i wyraźnie, zaznacz to w reklamie na Facebooku i w zakładce „O mnie” na swojej stronie. Tyko Ty tak przejrzyście tłumaczysz technikę rysowania mangi? Rewelacja! Mów o tym na każdym kroku. Jeśli ktoś Ci zarzuci przerost ego to mu powiedz, że to i tak nic w porównaniu z Twoją inteligencją. Robisz coś, wierzysz w to, masz prawo być z tego dumna i głośno o tym mówić.

Jeśli moje rady Cię nie przekonują, zapoznaj się z tekstami Pawła Tkaczyka „Od zera do blogera: jak zostać sławnym blogerem” oraz „Nie znam się, to się wypowiem: o powstawaniu ekspertów”. Możesz mu zaufać, ostatecznie jest właścicielem bloga, który zgromadził dziesiątki tysięcy zadowolonych użytkowników.
P.S. A Ty znasz jakieś sposoby na fejm, wuadzę i wielkie pinionszki w świecie blogosfery?

You Might Also Like

0 komentarze